Førstehjælp til narkotika forgiftning

indhold


færdigheder
førstehjælp i forskellige situationer er mange
eneste bagage teoretiske beregninger, men det er altid nyttigt at sætte dette
bagage lidt mere - pludselig komme i handy. Lad os tale om forgiftning af narkotika, og at
Man kan tage op til ankomsten af ​​en ambulance, for at lette patientens tilstand
eller redde hans liv.


forgiftning
stoffer

Førstehjælp til narkotika forgiftning
Forgiftning med lægemidler - en tilstand ofte forårsaget af
bevidst, for selvmordsforsøg, men bortset fra at, der er en række
situationer, hvor en overdosis opstår tilfældigt - en forkert formål
læge, manglende kontrol med
narkotika indtag, ændre baggrunden helbredstilstand, den fejlagtige modtagelse
lægemiddel. For disse situationer omfatter forgiftning narkotika
digitalis i deres lange modtagelse, visse antiarytmika,
fejl eller udeladelser i at tage stoffer, tillod de ældre på grund
problemer med syn, hukommelse, demens eller aldersrelaterede manifestationer af krænkelser zapominatelnyh
funktioner. En anden følsomme og afhængige børn er betinget, som, idet
efterlades uden opsyn, kan få adgang til den smukke og sjove "slik".
Hertil kommer, forældre kan være forkert beregnet nødvendige dosis
medicin, eller kan have været et misbrug af lægemidlet, men sådanne tilfælde
de fleste er kasuistiske.

Efter kategori
lægemiddelforgiftninger ikke indbefatter for eksempel, en overdosis af insulin, eller
ukontrolleret warfarin, hvilket fører til blødning, fordi her
fremlagt nogen generelle toksiske skadelige egenskaber af lægemidler og deres
øjeblikkelig virkning. Hvad er det første støtte til narkotika forgiftning?


første
hjælpe med narkotika forgiftning

Den første og
den sværeste skridt er diagnosen af ​​staten narkotika forgiftning.
Sommetider dette faktum er indlysende - emballering af lægemidlet nær
ofre, tilstedeværelsen i huset af stærke midler, forringelse
efter administration af lægemidlet, udvikling af kvalme og opkastning. Også blandt symptomerne
kan opleve træthed, svaghed, mentale ændringer, hallucinationer,
neprobudimy søvn, udvidelse eller sammentrækning af eleverne, svækkelse af hjertet
aktivitet eller respiratorisk depression, savlen, hørelse og syn, kan
der var en mærkelig lugt fra munden.

nogle
medicin har specifikke modgifte, men denne begivenhed er ikke altid til rådighed
selv på hospitalet.

Førstehjælp til narkotika forgiftning
aktiviteter
førstehjælp til lægemidler
forgiftning, indtil ankomsten af ​​en ambulance skal være:

  • Ventrikelskylning (overdrevent drikkeri og
    kunstig opkastning), forudsat, at patienten er ved bevidsthed. Hvis du ringer
    opkastning fortsætter, er det nødvendigt at give en stor mængde sorberende materiale -
    aktiveret carbon, eller analoger enterosgelya.
  • Ikke anbefalet uafhængig
    brug af yderligere stoffer. Undtagelse - mistanke
    en allergisk reaktion, i dette tilfælde
    antihistamin kan gives.
  • I hvilke udviklede ufrivillig opkastning
    du skal følge luftvejene, placere hovedet
    offer, så opkast ikke følelsesløs luftvejene.
  • Med tabet af bevidsthed er nødvendig
    tænde patient på en flad overflade på sin side, dreje hovedet til siden,
    at overvåge åndedræt og hjerteslag. Hvis det er umuligt at afgøre hjerte-
    reduktion eller respiratorisk bevægelse, er det nødvendigt straks at starte
    genoplivning - mund-til-mund eller mund-til-næse, brystkompressioner
    hjerte med en frekvens af klik på området af den nedre tredjedel af brystbenet omkring hundrede per minut.
    For at stoppe genoplivning er kun muligt i et par sekunder til
    at evaluere hjertefunktionen uafhængigt.

Efterlad et svar